La meva llista de blogs

dilluns, 17 de novembre del 2014

EDWARD HOPPER - MORNING SUN



BIOGRAFIA

Edward Hopper (1882 - 1967), pintor nord-americà, es considerat un dels representants més importants del realisme al segle XX. Residia en Nova York i es va interessar per les obres d'Edgar Degas i de Édouard Manet. L'any 1924 es va casar amb Jo Nivinson, qui va posar per ell en nombroses ocasions. 

La seva producció artística es caracteritza per la representació de la realitat i per la perfecta captació de la soledat de l'humà contemporani. El tractament cinematogràfic de les escenes i l'ús del llum són els principals elements diferenciadors de la seva pintura. Encara que hi ha alguns paisatges i escenes a l'aire lliure, la gran majoria dels seus temes els tracta en llocs públics, com bars, motels, hotels, estacions, tots ells pràcticament buits per destacar la soledat del personatge representat. Per altra banda, Hopper accentua l'efecte dramàtic a traves dels contrasts de llums i ombres.

La seva fama va començar a crèixer a partir de la seva mort, quan va ser reconegut com un dels grans mestres de l'art del segle XX.





ANÀLISI DE L'OBRA
L'obra a analitzar és l'anomenada "Morning sun" ( Sol del matí) del pintor nord - americà Edward Hopper. La va finalitzar l'any 1952 i actualment es pot veure al Museu d'Art Colombus a Ohio, Estats Units. La tècnica emprada en aquest quadre és l'oli al llenç i el personatge principal del quadre és la dona del propi autor, Jo.

L'enquadre d'aquesta obra és rectangular horitzontal, això simbolitza un ambient de quietud, tranquil·litat, reflexió, relaxació.. Te una composició on les linees que predominen son les rectes diagonals, que surten des de la cantonada superior dreta, seguint l'ombra de la paret, i la cantonada inferior dreta, seguint la direcció del llit de l'habitació. També hi han altres linees que predominen, en aquest cas son rectes que formen un triangle central, formades pel personatge principal.

Aquest quadre, com la gran majoria de les obres de Hopper, no hi ha carrega d'elements. Només hi ha una persona al centre de l'habitació (element centrat), es una imatge asimètrica i no hi ha cap indici de moviment.
Obté una perspectiva tridimensional, amb el punt de fuga que es la finestra per la qual entra la llum. L'angle de visió que utilitza és mig ja que l'autor vol donar la sensació com si els espectadors veiessin a la dona des de la seva mateixa altura. La llum que utilitza es frontal i natural, la del sol, on es veu la claror en tota l'habitació, es més, sense aquesta llum la pintura no tindria sentit ja que el títol té relació amb la llum que es lo més important de l'obra. També juga amb el contrast entre la llum i l'ombra, que dona la sensació de volum en tot el cos de la noia. Des de el punt de vista de l'enfocament cal dir que s'aprecia la sensació de profunditat que el llit li dona al quadre, ja que els coixins situats a la cantonada inferior esquerra es veu amb menor tamany i precisió que la cantonada oposada del llit. L'aire en aquest quadre és molt ampli ja que no esta carregat d'elements.

Com a conclusió cal dir que l'autor ha aconseguit el seu objectiu principal del quadre, que es transmetre a l'espectador aquest ambient de pau i es deixi portar per la tranquil·litat en que es troba el propi personatge.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada